En oplanerad flygtur

Denna dag har innehållit det mesta. Först lite vardagligt plock här hemma, sen en tur till IKEA, för inköp av bla persienner (vi har tröttat på bländande sol i TV-rummet). Träffade på vänner som vi inte ser så ofta längre. Kul!

Var också och köpte en ny lampa till garage-väggen. Montering och uppsättning av denna lampa, lite senare under eftermiddagen var ett helt projekt. Den gamla lampan var i stort sett orubblig... men skam den som ger sig. Någon timme, ett antal svordomar och ett skärsår senare var den nya på plats. Medan maken och vännen M grejade med lampan stod vi andra intill. Upptäckte att sonen var vid vår häck och skulle plocka i sig några bär som är giftiga. Sprang som tok för att hejda honom. Skulle jag inte ha gjort. För när jag började springa sprang vännernas hund också... varpå jag snubblade över jycken, och skrubbade upp knäna rejält! Lilleman stod och tittade på när jag tvättade av och plåstrade om knäna.

- Aj! Ont! upprepade han, gång efter gång.    

                                                             
Jo. Det gjorde rätt ont till att börja med, men släppte ganska fort. Ena knät blir nog saftigt blått. Men hellre skrubbade knän än en allvarligt sjuk son. Och hellre att jag gör illa mig än barnen. De kunde ha varit dom som snubblat över hunden...

Efter en fika med hembakt krusbärspaj bar det iväg till badet med dottern. Jag var nu vid sjön för tredje gången i sommar utan att bada, och idag KUNDE jag ju inte bada pga knäna. Nästan skönt att ha en ursäkt, men säg det inte till nån...  :) Tur att vännen M var med och badade med tösen.

När vi kom hem var dottern så trött att efter kvällsmaten somnade hon PÅ hallmöbeln på väg upp till sängen...

Resten av kvällen har gått åt till plock med diverse tråkigt, men nödvändigt göra. Det blir väl inte roligare för att man skjuter upp det tills imorgon. På tal om imorgon: då ska jag till TANDLÄKAREN. Det är ta mig tusan nåt av det värsta jag vet.  Det är ju egentligen inget att oroa sig för, men jag kommer aldrig att tycka att det är OK att gå till tandläkaren.  Hu! Ja, ja, det ordnar sig. Det gör det med det mesta.

Natti natti!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0