Ett helt fotbollslag plus avbytare

Läser om en blivande mamma som satsar på 12 barn direkt.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Mer än att det känns något märkligt att en enda mamma (och barnens far, förstås) ska kunna sköta om 12 små nyfödingar på en gång. Hur går det till, liksom?

Tänk er; ettan och tvåan är hungriga, trean, fyran, femman och sexan har bajsat, sjuan, åttan och nian har magknip, tian har feber, elvan och tolvan är sällskapssjuka och vill bara bli burna. Allt samtidigt.

Svettigt? Nä. Men det kommer att gå åt en hel massa barnflickor.

Om nu något av barnen överlever. För de har ju så att säga oddsen emot sig. Men jag önskar de blivande föräldrarna lycka till. Det kan de behöva! 

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag hade nog problem när ena dottern somnade normal tid på kvällen medan den andra somnade vid 2-3 på natten.. och första ungen vaknade vid sextiden.. Yippie!!... not!! :o(

Känns allt bra vad gäller jobbet?? Vi måste höras på telefon någon dag.. I morgon har jag date med kungaparet så då är jag inte hemma!! ;o) De är visst här och firar 200-årsdagen av något slag...

2009-08-18 @ 21:27:35
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Kim P

Ja, risken är väl att hon inte kommer att få krama en enda av sina 12 barn.... Vad tragiskt.

Men för deras skull hoppas jag att det går så bra som det kan gå.



SV: Du ser vad lite "egentid" kan nyttjas effektivt! :-) För mig som är varannan-vecko-mamma numera är mina barnlösa veckor helt overkliga... Vad gjorde man med sin tid innan barnen kom??? :-)

2009-08-19 @ 08:37:03
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Micke

Något säger mej att det inte är rätt

mot barnen.

Är det berömmelse eller uppmärksamhet som är viktigast?

Kram Micke

2009-08-19 @ 20:30:43
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0