Perspektiv

Det är lätt att drömma sig tillbaka till härliga tillfällen i livet, och att spana framåt till planerade trevligheter.

Varför är det då så svårt att njuta av det som är nu?

Är det bara det att det vi minns är extra positivt färgat för att vi ska glädjas åt det längre och det som väntar oss så spännande för att det bär på löften om nåt gott?

Men hur ska man då FÅNGA DAGEN? Se det sköna i nuet. Glädjas åt det lilla. Plocka russinen ur kakan. Se guldkornen.

Visst lyckas jag ibland. Men jag vill bli bättre på det. Har tränat idag. Kan nog säga att jag haft några guldkorn som glimmat i ögonvrån. Det ska bli fler. Det har jag lovat mig själv.



                                                                                                             

Kommentarer
Postat av: Pia

Jaa du, har du en bra lösning på det?? Läste en krönika av Kitty Juttbring där någon sagt till henne "Om du står med ena benet i det förflutna och det andra benet i framtiden, då pissar du på nuet"! Det tyckte jag var en riktigt bra och målande beskrivning av vad man håller på med!! ;o)



Ja, visst var det otäckt att läsa deras kommentarer.. Jag fick f-n ont i magen!! O värre blev det när jag tittade på några av filmklippen.. Herregud!! Snacka om att man får ångest över den verklighet ens snart 16-åriga tjejer ska kunna hantera.. Fy tusan!

2009-04-19 @ 21:35:13
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag tror inte man skall jaga guldkorn,

du har tre redan låt dom andra komma.

Dom kommer när dom kommer.

Kram

2009-04-20 @ 20:16:34
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0