Nu är jag på banan igen

Hade en skitdag igår, fylld av för mycket arbete, för lite mat och alleles för lite vätska.

Egentligen är torsdagen min kortaste arbetsdag, då jag ska sluta vid ett. Men igår skulle jag ha föräldramöte på kvällen. Mötet pågick mellan 18.30 och 20.45, men innan alla hade gått hem var klockan 21.15. Mötet var OK, men man har alltid känslan av att föräldrar aldrig blir riktigt nöjda med vad vi gör i skolan. Dock bör jag inte glömma att det var flera föräldrar som sa till mig att de har förtroende för mig och det arbete jag gör. Tyvärr är vi människor så duktiga på att se det negativa och blunda för beröm.
Eftersom jag åt tidig lunch, och inte var sugen på att äta före mötet (får dålig aptit  när jag blir nervös), så åt jag bara en banan och drack lite vatten under eftermiddagen. När jag kom hem på kvällen var jag så trött, hungrig och hade för lite vätska i kroppen. Gissa hur jag mådde...

Hela natten vaknade jag då och då, kände att magen var i olag, och insåg vid halv tre att jag inte kan jobba idag. Barnen fick åka till dagmamman i alla fall, och jag har fått tid till att sova och komma igång och äta igen. Nu känns det OK.

Om jag nån gång kunde lära mig att jag duger, att jag gör ett bra jobb, att jag  inte behöver oroa mig..
Det är väl så när man lägger ribban högt för sig själv.



Kommentarer
Postat av: Pia

Det har varit mycket nu, vakande med barnen har nog gjort sitt för dig... Skönt att du mår bättre...



Ingen är perfekt, men som jag "känner dig" här så tycker jag att du är en empatisk, ödmjuk, duktig, generös och hjälpsam människa. Sug i dig berömmet och skaka av dig de negativa tankarna..

Och akta dig för energitjuvarna; du behöver all din energi själv nu!!

Kram!

2009-04-17 @ 16:02:50
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Mona

Anna! Jag är så glad för att Mimmie har dej som lärare. Du är kanon. Men jag hoppas att du förstår vad jag försökte få fram. Barnen måste ha respekt för vuxna, jag menar att alla måste få fram det till sina barn men jag vet ju att många har helt "felfria" barn. Stå på dej! Vi är många bakom!

2009-04-17 @ 18:14:31
Postat av: Micke

Sorry måste kommentera.

Jag håller med Pia.

Vi håller på du.

Kram

2009-04-17 @ 21:16:01
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0