Utmaning

Blev utmanad idag av anjocapi, och antar självklart utmaningen...

Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dom veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras blogg.

OK, let´s start;

1. Jag är en bokslukare av stora mått. Det ligger alltid minst tre-fyra böcker på nattduksbordet som jag antingen har börjat i eller ska läsa när som helst. Många gånger hinner jag knappt läsa klart en bok innan jag har varit tvungen att tjuvkika i en annan som står näst i tur.

2. Jag är värsta list-människan. Säg ett ämne och jag gör en lista. Favoriten är att göra-listor...

3. Min morfars pappa var från Skottland. Han emigrerade till USA på 20-talet och där träffade han morfars mamma som i sin tur emigrerat från Sverige till USA. De gifte sig, fick ett barn och när de skildes flyttade hon tillbaka till Sverige med en son och morfar i magen.  Därav mitt efternamn Backhouse.

4. Jag älskar att sjunga, särskilt i duschen, i bilen eller andra ställen där ingen hör.

5. I`m a crybaby; jag gråter till vackra sånger, sorgliga filmer, tragiska reportage på TV, när jag tänker på barn som far illa, när jag hör om folk som förlorat nära och kära, när jag tänker på lyckliga stunder, när jag blir arg, när jag är för trött, osv.

6. En av mina avlägsna (numera bortgångna) släktingar är faktiskt Astrid Lindgren. Men på väldigt, väldigt långt håll...

7. Jag har aldrig testat att röka.

Jag har inte så många att utmana, men det vore kul om asabackhouse, anniemellstrom och eisa ville anta utmaningen.





Kommentarer
Postat av: Pia

Om du först kopierar den adress du vill länka till och sedan i ditt inlägg skriver t ex namnet på den bloggen, markera sedan namnet och gå upp på kedjan(den hela), klicka på den och klistra in den kopierade adressen. Då ska namnet i inlägget bli blått..

Kram!

2008-10-25 @ 02:29:00
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Du får gärna göra "anjocapi" till en länk oxå ;o)

Kram!

2008-10-25 @ 10:46:53
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0