En heldag

Dagen började med att sonen väckte mig istället för väckarklockan. Jaha, det var den duschen i lugn och ro... Sen blev det frukost uppe vid TV:n medan barnen satt och vaknade till i sällskap med Teletubbies. " Tinkey-Winkey, Dipsey, Lala, Po", vilket gäng. Fick försvara frukosten med näbbar och klor för sonen var beredd att hugga in på rubbet, trots att han skulle få frukost lite senare hos dagmamman. Det var bara att fixa macka och juice till de små också. Dottern höll på att bryta ihop när jag en kvart senare sa att det var dags att gå på toa och att klä sig. Tänk, vad ett tv-program kan vara viktigt!

Väl framme hos dagmamman gick allt bra tills jag skulle åka. Sonen, som varit solskenet själv under inskolningen, var som förbytt. Han skrek hysteriskt när jag skulle åka. Oh, my God! Hur skulle denna dan sluta?

På jobbet var allt som vanligt, fullt ös från start till stopp. Hade en mycket givande engelsk-lektion, där eleverna knappt hörde ett svenskt ord från mig. Kändes bra! Måste fortsätta så. Satte igång egna arbeten om Sveriges landskap. Total förvirring! Eget ansvar, hjälp! Nyttigt, om jag får säga... Efter konferens var dagen fullbordad, på jobbet.

Hemma igen var det femtiotusen smådjur och legobitar på golvet. Fast maken höll faktiskt precis på att försöka få barnen att städa upp. Middag, disk, tvätt och nattning. (Känns som något man gjort förr...)

Planering och bedömning. Kolla mail och läsa blogg. Tandborstning, bort med gammalt smink.

Ja, så snarkar maken. Kan likaväl skriva lite på min egen blogg när jag ändå håller på.
Så var det gjort!

 







Kommentarer
Postat av: Åsa

Det gick bra med lite immersion alltså, me like. Bara man bestämmer sig så går det,eller hur! Jag är stolt över dig! Fortsätt så, barnen förstår säkert mer än vad de vill erkänna!



Hoppas att du får en bättre dag idag!



Kramar Åsa

2008-10-14 @ 10:33:40
URL: http://asabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0