Utökad ordlista

Sonen har börjat spruta ut "nya" ord den senaste tiden. Häromdan var han vansinnig för att grinden till trappen var stängd så han inte kunde gå upp.
" Upp!! Upp!!"  skrek han irriterat.

När vi senare var uppe och skulle ner för att äta fortsatte han:
" Ne! " (vi bor ju söderut i Sverige så förväntar er inga hörbara R ...)

Medan jag lagade middag fick sonen lite vindruvor. Eftersom han är så matglad var han inte nöjd.
" Me! "

Då och då låtsas han tala i telefon. Orden i sig är inte nya, men han har liksom greppat hur det brukar låta:
" Hej! Ja, mm, ja, hejdå! "

När jag skulle lägga honom nyss sa han : gnatt (godnatt) innan jag hade sagt nåt själv.

Min lille kille börjar bli stor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0