Överlevnadsstrategi

Har funderat över det här med hur mycket våra tankar styr våra känslor och vårt välmående. När jag ägnar mycket tid åt att fundera över sånt som känns tungt blir allt i tillvaron jobbigt och besvärligt. De negativa tankarna skapar irritation som leder till mer negativt tänk, och sen blir det bara värre och värre.

Det är egentligen väldigt enkelt. Jag läste om sånt för många år sen. Det brukar förklaras ungefär så att  "en tanke föder en känsla som ger en tanke, osv. ".

Men, om man börjar se och notera det positiva som faktiskt också finns där varje dag (JO, DET ÄR SANT) så känns allt mycket lättare på en gång. Saker blir roligare, mer meningsfulla och stressen minskar markant.

Så gör som jag : tänk positivt!!


Kommentarer
Postat av: Pia

Absolut är det så! Jag trodde inte på positiva affirmationer.. tills jag själv provade och märkte att det faktiskt fungerade.. Det trista är att när jag började må bättre och trivdes mer med mig själv, ja då slutade jag affirmera.. vad hände? Tillbaka till ruta 1!

Livet är ett ständigt arbete! :o)

2008-11-11 @ 22:24:01
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0