Mellanmål och andra mål

Hade ett samtal med allra käraste dottern om vad de hade ätit hos dagmamman idag.
" Plättar" sa dottern bestämt.
" Vad fick ni till mellanmål då? undrade jag vidare.
" Vi fick korv till föremål."
" Va! Fick ni förrätt?" utbrast jag förvånat.
"Nä. Mackor till mellanmål, men korv före maten."

Det visade sig senare att hon ätit lite korv hemma på förmiddagen innan de åkte till dagmamman, FÖRE lunchen. Visst är barns logik fantastisk!!

( Om du läsare undrar varför jag frågar vad de ätit är det främst för att se så att det jag tänkt laga till kvällen inte är samma som de ätit till lunch).

Kommentarer
Postat av: Pia

Underbart!!! Föremål var ju ett fantastiskt ord att använda vid det tillfället!! Du har en klok unge!! :o)



2008-11-20 @ 08:37:47
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0