Mamma Mia

Har tänkt hur länge som helst att titta på storfilmen " Mamma Mia", men tillfället har inte dykt upp. Nyligen fick vi tag i dvd:n, men sen ska man ju ha tid också. Jag har alltid älskat musik och ABBA, så det borde vara en succé. Ikväll fanns det plötsligt tid, så nu äntligen...

Fattar inte att Meryl Streep kan se så ung ut, är inte hon runt 60? Hon sjunger faktiskt inte så illa. Pierce Brosnan är som vanligt snygg... Och sjunger riktigt bra. Stellan Skarsgård spelar en kuf, as usual. Miljön är underbar, turkosfärgat hav, stränder och gröna omgivningar. Inte utan att man längtar till en sån plats...

Tänker på när min man och jag skulle gifta oss. Min kära lilla pappa gick med mig fram till altaret i kapellet. Ja, han var verkligen liten, men ändå en stor människa för mig. Så mycket det betydde för oss båda att han gick där med mig. Han var redan då försvagad och böjd av sjukdom, men gick där brevid mig, stolt och glad. Vad mycket minnen denna film satte igång...


Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, så mysigt att din pappa förde fram dig!!



Vi gifte oss på min pappas födelsedag! Han var en sådan som inte ville vara i centrum(så det var inte tal om att han skulle föra fram mig!) men nu fick han en fest utan dess like under täckmanteln av vårt bröllop!! :)



Åh, Mamma Mia vad jag vill åka till Grekland!! Visst var det en riktig feelgood-movie?! Älskade den!

2008-11-24 @ 18:43:57
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0