Ett annat utgångsläge

Vaknade vid 05.12 av att maken kom upp i sovrummet.
" Remjäveln gick av! "
Trots nästintill medvetslöshet insåg jag genast att det var fläktremmen på lilla bilen som gått sönder. Vi kom fram till att han måste ta den stora bilen och så får jag lösa transporten till dagmamman och jobbet på annat vis. På vilket vis, undrar ni säkert. Men det har jag inte riktigt klurat ut än. Det konstiga är att jag liksom inte oroar mig så mycket för det, trots att jag ska ta mig fyra kilometer med två små barn. Det måste ju lösa sig på nåt sätt... Tidigare hade jag blivit superstressad av en sån sak, men idag känner jag bara ett inre lugn, oavsett. Ja, ni får höra senare hur det hela löste sig...

Hörde precis sonen skratta i sömnen. Vilket härligt garv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0