Nyårslöften

Listan (spontant)

1. Börja motionera regelbundet, t ex  promenera eller simma. Inte för att gå ner i vikt, utan för att bygga muskler och bli starkare och tåligare.

2. Sluta äta kakor nästan varje dag. Stackars mina tänder!

3. Ta hem minimalt med arbete för att inte skapa onödig stress när jag inte är på jobbet.

4. Vara nöjd med små framsteg hos eleverna.

5. Inse att jag inte kan förändra massor på ingen tid alls i skolans värld.

6. Sluta oroa mig för att jag är allvarligt sjuk så fort jag har minsta krämpa.

7. Prioritera mig själv oftare.


Listan (med lite eftertanke)

Att oftare tänka positivt och göra sånt som gynnar min hälsa.


Lovar ni nåt???

Kommentarer
Postat av: Micke

Nej jag har bara ett nyårslöfte att inte ge några

man blir så besviken om man inte kan hålla dom

2008-12-30 @ 18:04:41
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Pia

Mitt nyårslöfte är att inte ha några nyårslöften.



Däremot tänker jag fortsätta med dansen, coren, att prioritera mig själv, att utveckla mitt skrivande, pyssla osv.. Saker som jag redan 2008 började med.. Det har jag mått bra av så..



Bra att du kompletterade listan!! För de elva orden sammanfattar ju hela den övre listan!! :o)

2009-01-02 @ 13:24:54
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0