Nyttig stress?

Ibland är det så otacksamt att vara förutseende. Hämtade dottern hos dagmamman. Visste att vi skulle på barngymnastik ikväll så jag kalkylerade med en timmes utevistelse, och sedan kunde dottern bada medan jag lagade mat.  Allt gick enligt planerna ända tills vi varit ute, hon hade badat och vi hade avslutat måltiden. Sen bestämde dottern att hon inte ville åka på gympan idag. Varför planera? Nu har jag stressat i onödan. När man frågar varför hon inte vill åka får man inga vettiga svar. Samtidigt klättrar hon på soffan och borden, så lite fysisk aktivitet hade inte skadat. Ett plus är i och för sig att jag slipper bära på lillebror (mer än 12 kg) under gympan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0