Fullt ös

Vilken eftermiddag! Var ute med ungarna i trädgården. Det var kanonväder, soligt, nästan ingen vind. Vi fikade på altanen. Då är det vår! Ett tag jagade jag två ungar samtidigt. Den ena hade klättrat upp på gungställningen medan hon åt äpple, och den andre klättrade upp på ett bord så där fem gånger i minuten.  Sen sprang sonen ut ur trädgården bort mot grannarnas samtidigt som dottern cyklade på altanen. Inte en helt lyckad kombination. Snacka om att bli svettig...

När vi kommit in stod jag och lagade mat medan jag  väntade i telefonkö. Då rev ungarna ut allt de kunde ur flera köksskåp och sonen fortsatte mot pappersinsamlingen i rummet intill. Mer att städa...Precis när maten blivit klar blev det min tur i telefonen, så det blev till att lassa upp mat åt ungarna samtidigt som jag försökte koncentrera mig på telefonsamtalet (och att inte snubbla över burkar och lock som låg över halva köksgolvet). Avslutade samtalet och la upp mat till mig själv. Hann knappt äta upp, så hällde båda barnen ut sin dryck på bordet samtidigt. Då ringde telefonen...

Efter maten höll ungarna på och grejade med nåt inne i dotterns rum. Helt plötsligt kom dottern springande och sa att lillebror hade tagit några små studsbollar och tänkte stoppa in dom i munnen. Full fart in och hejdade honom.  Alltid är det något...

Men, nu är det lugnt och skönt, båda sover sött... 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som en vanlig dag på jobbet
:)

2008-04-24 @ 21:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0