Äventyr i shoppinglandet

Vilken underbar eftemiddag vi hade på köpcentrat, barnen och jag. Efter det vanliga jagandet och förmanandet i en timmes tid höll det på att rinna över fullständigt inne på H&M där jag bl a fick hämta dottern vid en hylla med kepsar och sånt medan hon slängde ur sig "Gå härifrån!" upprepade gånger. Pinsamt?? När mina varor var betalda hittade jag inte henne alls. Rusade runt som en tok i butiken tills jag hittade henne uppe på en trappstege i  färd med att prova solglasögon för vuxna. Tog henne under armen och skyndade ut ur affären. "Kan jag få frukt, mamma?" kommer det då. Jag förklarade att man inte får äta inne på en klädaffär. Väl utanför upptäcker jag att min plånbok är borta. Inser att jag varit slarvig när jag betalade inne på affären och tror att någon tagit plånboken medan jag inte haft ögonen på den.  Vi springer in  igen och jag  far med blicken för att se om plånboken  finns där någonstans. Inte! Paniken växer och samtidigt hör jag : "Mamma, får jag äpple nu då?"  Jag ger  i princip upp, slänger ur mig att det  blir till att spärra alla kort.  River som en besatt i väskan, jackan, vagnen, osv  och hittar slutligen plånboken snyggt instucken i sonens åkpåse...  "Mamma, är du glad nu?" säger dottern då med ett flin. "Ja", väser jag, fortfarande inte helt i balans. " Kan jag få mitt äpple nu då?" säger hon och ler brett.

Inne på IKEA lämnar jag dottern i Småland för att leka en timme (så att jag ska kunna gå och titta efter en present i lugn och ro med bara sonen i vagnen). Lyckas med följande: 1)skriver fel mobilnummer på lappen så att det inte går att få tag på mig den vägen  2) skriver fel nummer på lådan med dotterns stövlar (ser en 9:a upp och ner och skriver 6 på lappen) . När jag hör mitt namn ropas ut i högtalarsystemet efter 20-30 minuter är det bara att gå tillbaka och hämta henne.  IKEA-killen som hade hand om henne säger: "Du, det var en kille som svarade på mobilen och han hade ingen aning om något barn på IKEA. " När vi ska gå vidare säger dottern: "Mamma, var är mina stövlar?" När jag frågar svarar IKEA-killen: "Du måste ha skrivit fel, för här är dom i låda 9.  Gå och drick kaffe, mamma!"  Hmm,  är jag lite trött idag, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0