Olika slags jobb

Lilla damen i huset, omskriven som få, hade för andra gången denna veckan rivit ur lakanen ur sängen, inklusive bäddmadrass, täcke, kudde och alla miljoner gosedjur. Allt för att kunna bygga en bra koja. Jag lackade ur och sa surt:

Du minns vad jag sa igår, eller hur?! Om du inte hjälper till att plocka iordning på grejerna blir det inget lördagsgodis till helgen...

Dottern tittade argt på mig och väste under lugg:

Men, jag är ju ett barn. Då får man ju leka. Det är ju mitt jobb!

Kommentarer
Postat av: Pia

Exakt!!! Vad är det mamma inte förstår egentligen??!!! ;o)

2010-09-05 @ 11:57:09
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Såklart det är ett jobb! Och att städa undan efter leken är inte kul, och ingår därmed inte i jobbeskrivningen. Tänk att det är så svårt för oss mammor att fatta det...

2010-09-24 @ 22:24:34
URL: http://www.detokigabrokiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0