Jag ser det snöar

Imorse när jag tittade ut genom fönstret möttes jag av ett vitt snötäcke och mer snö som sakta singlade ner på marken. Visserligen blir det besvärligt att ta sig fram i trafiken när snön kommer, men jag ÄLSKAR snön ändå! På nåt vis får jag en sån där gammal härlig känsla från barndomen, då den första snön kom. Hur jag och mina vänner sprang runt i snön och kastade snöbollar, byggde snögubbar, åkte pulka, etc. Och hur tankar på den kommande julen fyllde hela mitt sinne med glädje och förväntan.

Med bra vinterdäck och sunt förnuft i trafiken är det ändå lätt att glädjas åt vintern och snön. Eller vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Pia Hagman

Japp.. så länge det är minusgrader så!! ;o)

2010-11-13 @ 13:15:26
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0