Städning, knatteridning, kalas och påbörjat projekt

Dagen började med att jag vaknade vid halvsju och inte kunde somna om. Fick ett ryck under förmiddagen och röjde i ungarnas rum. Och det behövdes, kan jag säga. Det är hemskt vad mycket prylar de har! Och många småsaker.

Eftersom maken jobbade extra idag fick jag snällt ta med sonen till dotterns knatteridning. Att sitta tyst och stilla i en halvtimme är väl inte riktigt det roligaste som finns när man är tre år, så det blev en kamp. Efter några minuter fick jag ta fram en muta: en klubba. Tur att det är lördagar dottern rider på... dessvärre tuggade sonen i sig klubban på tre minuter blankt. Sen skulle han inte sitta stilla mer. Fick gå in i ett rum bredvid, där man kan låta lite mer utan att det hörs ut till hästarna.

Under sena eftermiddagen var vi på barnkalas. Därefter skulle dottern sova över hos en kompis, som råkar vara storasyster till den vi firade på kalaset idag. Så jag åkte till kalaset med båda barnen och hemåt med bara sonen. Han tjatade flera gånger på vägen hem i bilen att han saknade sin storasyster. De som är osams så ofta! Men det är väl det som är syskonkärlek, antar jag.

Hemma igen blev det våfflor,  och sen buskis på TV tillsammans med goda vänner. Medan jag varit borta hade maken och vår vän M påbörjat årets stora projekt: måla huset. De gick igenom fasaden för att kontrollera hur mycket panel som behöver bytas.  Så nu har vi bara femhundraelva saker kvar att göra, sen är fasaden målad och klar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0