Kommer du ihåg

Kommer du ihåg dina drömmar?

Jag är en sån där människa som ofta minns mina drömmar, i detalj. Jag sover antagligen så lätt, att jag ibland inte kan skilja på riktiga drömmar och tankar som finns nånstans mellan vakenhet och sömn. Vissa gånger kan jag liksom säga till mig själv i drömmen ;" Det här händer inte. Det är en dröm."

Jag vet inte hur många gånger jag har drömt att jag upptäckt att jag varit gravid, fått värkar eller fött barn på de mest underliga sätt. Tillfällena är också många då jag drömt att jag rökt cigaretter. Jag kan nästan känna smaken. Och då har jag ändå ALDRIG ens testat att röka på riktigt. Konstigt, eller hur? Otaliga är förstås också gångerna då jag drömt om att jag hittat pengar på högst oväntade ställen.  Sen ska vi inte glömma drömmarna där man helt plötsligt upptäckt att man är helt naken på offentligt utrymme... !

Min dotter berättar ofta om saker hon drömt. Antagligen har hon samma egenskap, att minnas drömmarna väl. Idag berättade hon följande:

" Jag drömde nåt alldeles underbart, så romantiskt. Jag hade lärt mig att simma. Utan både simring och badmuffar!"

" Sen drömde jag att jag var i ett land med enhörningar och glittrande sköldpaddor. Och de hade bara lila-grönt vatten i sin dusch!"

(badmuffar= armpuffar som man flyter med, inte nåt annat, om ni nu trodde det ... )

Ja, det är lite olika vad vi drömmer om, vuxna och barn.




Kommentarer
Postat av: Eva

Vad härligt det låter att minnas sina drömmar. För mig är det tvärt om, det är ytterst sällan jag minns en dröm.

Kanske är det för att jag drömmer många dagdrömmar ;D

2010-05-07 @ 08:07:15
URL: http://tantbloggaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0