Dagens läxa

Fick oväntat besök av grannen tidigare ikväll. Hon stod med ett kuvert i handen och sin son intill sig när jag öppnade dörren. Först fattade jag ingenting. Sen gick det upp ett ljus för mig.

"Han kom hem nyss, och visade detta brev och det som låg i. Han undrade om han inte kunde få behålla en i alla fall. Jag sa att det inte gick för sig, men att man kanske kan ge en kompis nån krona eller kanske en femma. "

Dottern hade velat överraska sin vän med en present. Hon hittade födelsedagspengar i ett kuvert, och slängde glatt ner tre sedlar i ett annat kuvert till sin vän. Att det var FEMHUNDRAKRONORSSEDLAR hade hon inte riktigt koll på...

Gissa om jag har lärt mig var man inte ska lägga barnens presentpengar ... och vilken tur att grannpojken visade sin mamma vad han fått...





Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Ja jösses vad de kan hitta på de små liven :)

Men tur att mamman var ärlig och att kompisen visade vad han fått, för tänk vad du hade fått leta den dagen pengarna skulle användas.



Kram

2010-06-21 @ 14:08:08
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: JE

Det kunde gått illa! Tur att ni har ärliga kompisar.

Det där med håret. Tja, jag har ju en kortklipp tjej själv och tycker det ofta är ursött med kort hår på småtjejer, så jag hade nog kapat håret om hon vägrat klippa sig. Om det inte blir snyggt, så växer det ju ut igen, och under tiden har hon lärt sig att du menar vad du säger - håret SKA borstas, annars kan man inte ha långt hår. Sedan är det ju läskiga mängder balsamspray som gäller också, förstås...

2010-06-21 @ 20:29:18
URL: http://www.detokigabrokiga.blogspot.com
Postat av: Pia

Åh jösses sådan givmild unge du har!!!! :o) Men skönt med ärliga kompisar(och föräldrar)..

Kram på dig, kompis!

2010-06-23 @ 17:42:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0