Gammalt och nytt

Idag hade våra barn sin absolut sista dag hos dagmamman. Det känns vemodigt på nåt sätt. Både bra och dåligt. Visserligen kommer de att få det bra på sina förskolor  i höst. Men det blir ändå inte det samma som att ha dem hos EN person, i hennes hem. Visst kommer barnen att glädjas åt fler barn att leka med, en utegård med mer att erbjuda, många spännande rum därinne, flera vuxna, andra aktiviteter, etc. Men vi kommer ändå att sakna vår dagmamma.

Jag vet att det finns olika faser i livet. Nu går vi snart in i en ny.

Ge mig bara lite tid att ställa om.

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Jag har alltid haft mina barn hos dagmamma, de tre sista hos samma, ända tills de blir stora att klara sig själva. Men om något år så går hon i pension och Lillen får börja på förskola, det blir spännande.



Ha en fin midsommar!

Kramar

2010-06-24 @ 18:59:40
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0