Tidsbrist eller idétorka?

Sitter och funderar på varför jag inte skriver så ofta på bloggen längre. Antagligen är det en kombination av flera saker. Dels att det är mycket annat som MÅSTE göras jämt, dels att jag inte alltid kommer på nåt att skriva om.  Men främsta orsaken är nog faktiskt (om jag ska vara ärlig) att jag hellre lägger tiden på Facebook, där man kan hålla sig uppdaterad på sina vänners liv och samtidigt snabbt och enkelt kan bemöta vad andra skriver.

Kom på ännu en orsak. Jag har kommit in i ett "läs-stim" för tillfället, där jag plöjer böcker i ett rasande tempo. Har allltid varit en bokmal, men sedan barnen kom har det inte funnits lika mycket utrymme för bokläsning. Inte förrän nu, när de är fem och tre år känns det som om jag kan sätta mig ner och unna mig lässtunder dagligen. Det är underbart att vara tillbaka i böckernas värld! Läsningen ger mig underhållning som inte bloggandet kan mäta sig med just nu.

Fast sluta helt med bloggandet, det har jag INTE tänkt.

Hoppas att vi ses här i bloggvärlden framöver!





Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det är lätt att det blir idétorka, det är ju liksom inte varje dag man gör något skoj :-)

2010-08-24 @ 16:13:13
URL: http://dreamscapes.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag tycker att det går i vågor just nu.. Ibland tar livet utanför datorn mer tid.. Dessutom har jag också många kontakter på FB och många bloggvänner, inkl dig! ;o)

Vi får ta ett snack på telefon någon kväll; det var länge sedan nu!! :o)

Kram!

2010-08-29 @ 18:18:26
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0