Tidsfördriv

Kl 03.15 :Jaha. Så var det dags igen. För nattvak.

Sonens täta luftvägar vid en rejäl förkylning gör att han vaknar typ mitt-i-natten, och sen kan det ta 1-3 timmar innan han somnar om.

Det är inte så att han inte kan andas alls, men han vill gärna sitta eller halvsitta. Det gör man inte bekvämt i sin säng.  Och att sitta bredvid honom och titta på film mitt i natten är inte så skoj i längden. ( Jag kan hans favoritfilm utantill). Och jag är faktiskt inte så sugen på att bygga med lego, leka med bilar eller klättra och hoppa.

Så jag sätter mig hos honom med laptopen i knät, och sen rullar minuter och timmar på. Vad gör man inte för att få tiden att gå?

Kl. 05.19 Uppdate: Förra natten var han vaken tre timmar, inatt knappt två... det går åt rätt håll i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Oj, ingen riktig sömn på dig och värre än vad jag har det. Omställningen av klockan gör att jag lägger mig efter klockan, men vaknar efter som sommartiden var.. Ett par nätter med en timme mindre så känner jag mig slut, hur känner inte DU dig då?



Hoppas du får en bra dag ändå!!

God morgon! :D

2009-10-26 @ 06:17:48
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Då blir det förhoppningsvis bara en timme nästa natt och sen är det klart:) Hoppas han kryar på sig.

2009-10-26 @ 08:10:19
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Fröken Einstein med en smärre psykos

Hoppas att sonen kan sova hela natten inatt! Kram

2009-10-26 @ 09:03:54
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0