Tillägg angående melodifestivalen del 4

Funderade lite på de bidrag som jag inte kommenterat igår. Egentligen förvånar det mig att Sarah Dawn Finer och Sahlene/ Storeng inte utmärkte sig mer. Det hjälpte liksom inte att Sarah har en fantastisk röst som jag brukar älska. Hennes melodi hade ingen stark refräng. Låten kom på nåt sätt aldrig igång ordentligt. Samma fenomen upplevde jag med Sahlene / Storengs låt. De är suveräna på att sjunga båda två, men låten lyfte liksom aldrig. Inget fel på röstmaterialet, med andra ord. Men låtskaparna har misslyckats, i min mening.

Och Thorleifs, snälla, det är inte bara damer 55+ som röstar!

Återstår att se vilka som kniper platserna till finalen genom Andra chansen. Jag har verkligen ingen aning om vilka det blir...

 

Vilken pipa!
                                                                                                                              Nej tack!                         

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller helt med dig! Vi vill inte at thorleifs ska representera sverige i eurovision...:(

Fast det känns ju faktiskt som att man inte vill att någon utav bidragen ska göra det. Ingen som har vunnit min röst....

2009-03-01 @ 12:51:27
URL: http://louisewernvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0