Att fastna i en bok

Det finns många böcker som inte fångar läsaren ens efter flera kapitel. Sen finns det böcker som får en att fastna efter de inledande raderna. Vissa författare har förmågan att trollbinda, bara med några ord eller enstaka meningar. De kastar läsaren direkt in i handlingen.




En författare som har den egenskapen är Mari Jungstedt. Hon har gett ut sju böcker om sina poliskaraktärer i gotländsk miljö. Jag har läst alla utom den sjätte. ( Den tog upp ämnet barn som far illa, vilket jag inte klarar att läsa för ingående). Den senaste boken heter " Den dubbla tystnaden". Jag tänker inte berätta mer, men den är helt klart läsvärd.


Nu ska jag återgå till boken...  


(Bilder lånade på Google).

Kommentarer
Postat av: Pia

Har läst några böcker av henne, men inte de två senaste, tror jag.. Måste kolla upp det.

Sv: ja huruvida "bak"-hålet ska blekas eller ej är ju något att diskutera.. Men även allas sjuka kommentarer.. Usch!!

2009-08-08 @ 22:03:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0