Trots, trots och mer trots

Var och veckohandlade mat på ICA Maxi i stan tillsammans med den alltid lika smidiga dottern...

När vi hade tittat lite på barnkläder och jag ville gå vidare för att handla maten satte hon sig på tvären. Hon ville ha nya solglasögon, men faktum är att hon har minst två par hemma. Jag protesterade, men det hjälpte ingenting. Blev trött på tjafset och sa att jag skulle gå vidare och att hon fick stanna där själv om det inte passade. I vanliga fall brukar jag göra så, men sen komma tillbaka efter en kort stund och kolla så att hon är kvar. Idag väntade jag en bra stund innan jag checkade läget. Då hittade jag inte henne! Blev lite stressad, men såg en av de anställda på affären och bad om hjälp. Hittade henne någon minut senare nere vid frukt och grönt. Hon verkade inte bry sig det minsta om att jag hade gått iväg... Hur ska man bete sig då? Jag menar, visst borde man låta henne leta och inse att hon måste lyssna, men hon är ju bara tre år. Det finns ju en säkerhetsrisk ute bland folk om man tänker på all kriminalitet riktad mot barn. Snacka om att man blir kluven. Visst vill man vara konsekvent, men det finns ju som sagt en hel del äckliga typer som skulle kunna ta tillfället om det ges. Goda råd, nån?

Kommentarer
Postat av: Micke

Lyssna på ditt hjärta
det finns för många experter

2008-05-01 @ 18:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0