Cirkus i stan

Gjorde en runda på ICA Maxi med två barn i förmiddags (mina egna barn förstås), och det var en mycket påfrestande upplevelse. Det började ganska bra, men efter en stund var lugnet som bortblåst. Sonen satte igång att skrika som en apa och dottern gick och plockade i varor vi inte skulle ha. Fick dem att lugna ner sig lite igen och fortsatte. Efter några minuter behövde dottern gå och kissa. Vi rusade ut till kundtoan och medan dottern kissade pillade sonen på allt som fanns inne på toaletten. Undrar hur mycket baciller han drog på sig där? Efter toabesöket vägrade sonen att sitta i kundvagnen. Resultatet var en ett-åring springande åt ett håll och tre-åringen åt ett annat med sin lilla kundvagn. Och jag hade fortfarande en del grejer kvar att handla... Till slut hade jag sonen skrikande under ena armen, den fulla kundvagnen i den andra handen och blicken strängt på dottern (som inte ville följa med åt rätt håll). När vi hade betalat skulle vi äta korv och sonen skulle få välling. Innan vi var färdiga hade jag både huvudvärk och slut på tålamodet. Varför är det alltid så här att handla ensam med båda barnen? Tack gode Gud att jag inte är ensamstående förälder... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0