Otack är världens lön

Skulle tappa upp vatten i poolen åt ungarna för att de skulle få lite svalka i värmen. Sprang som en tok mellan källaren och trädgården för att få rätt temperatur samtidigt som jag hade någorlunda koll på sonen som envisades med att sticka iväg till grannarna. När vattnet kändes lagom varmt började jag fylla poolen. Det tar ungefär hundra år att fylla en så pass stor pool, så jag satsade på att bara hälla i lite grand på botten som barnen kunde blaska i. Hällde och hällde, men det såg inte ut att hända nåt med vattennivån. Under tiden höll dottern på och skvätte ut det lilla som fanns i poolen, och sonen försökte dricka upp vattnet. När jag äntligen var klar ville inte dottern bada mer, och sonen började bli kall.

Det är tanken som räknas, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0