Livräddning och en blöt tillställning

Insåg nyss att jag inte skrev något inlägg igår. Hade lite för mycket att göra, skulle man kunna säga.

Efter jobbet var det mycket att greja med. Fick börja med en livräddning, nej, vänta nu, inte av en människa, alltså. Dotterns gosehund hade gått sönder. Ett ben höll på att lossna. Dottern var förtvivlad. Sydde dit benet  igen. En hel hund = en glad dotter! Sen var det önskemål om bakning, så vi svängde ihop en sockerkaka. Kom på att dottern  behövde duscha. Hon lyckades förhandla sig till ett bad istället, MED baddräkt. Hon fick ju ny baddräkt i helgen och den måste förstås testas... och efter ett bad påklädd, inklusive stänk i hela badrummet, blev det en dusch (utan baddräkt) för avtvättning. Klockan hade blivit rätt mycket och det var inte läge för middagsfixande, så det blev mackor och nybakt kaka till kvällsmat. Men... jag var ändå tvungen att tillaga kycklingen som var framplockad. Så nu har jag i stort sett middagen färdig till ikväll. Inget ont som inte har nåt gott med sig! Hann med lite dammsugning och tvätt också.  Sen blev det en sån där sen kväll med ungar som inte ville sova. När klockan var 21.15 törnade grabben in. Dags för jobb-förberedelser. Där nånstans blev jag fruktansvärt trött...
Skulle lägga mig vid 22.30, men det var ett intressant program om en småbarnsmamma som testade effekterna av cannabis som jag ville se klart. Det slutade med att jag inte lade mig förrän 23.00. Lite tröttare, lite klokare?
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad kom du fram till?? Cannabis till frukost?? ;o)

2009-03-13 @ 20:00:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0