All I need is a little help from my friends

Läste en rätt intressant artikel som handlade om vänskap. Den tog bl a upp vilka olika slags vänner vi behöver. Listan såg ut ungefär så här:

1. En hjälptagare som gör att du känner dig behövd.
2. En pådrivare som pushar och inspirerar dig till personlig utveckling.
3. En kompanjon som känner dig väl och kan lyssna på dina problem och förstå.
4. En som delar dina framgångar och glädjer sig åt din lycka.
5. En diplomat som taktfullt kan tala om när du gjort något tokigt.

Nu återstår bara funderingen: Har JAG alla dessa olika slags vänner representerade i min vänkrets? ? ?

Djur kan vara dina bästa vänner ...

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad kom du fram till??

Jag vände på det oxå och kom fram till att jag tror att jag själv är detta till flera av mina vänner, men är inte säker på att jag kan täcka upp listan med vänner som gör detta för mig!

Hm, hur ska jag tolka det??!! ;o)

Ger jag för mycket av mig själv? Tolkar jag "min hjälp" rätt? Anser mina vänner att jag är "listan" för dem.. eller inte??

Det gav mig ganska mycket att tänka på, faktiskt.. Dags att rannsaka sig själv! :o)

2009-03-29 @ 13:21:06
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Hahaha, vi är nog rätt lika.. Mera "giver than taker"!! ;o)

2009-03-29 @ 19:46:57
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0