Tips till dig som är småbarnsförälder.

Drog in till stan själv med ungarna imorse. Skulle bara till Apoteket och till Babyproffsen. Vi var lite tidiga till köpcentrat så det blev till att hänga inne på Coop tills det andra hade öppnat. Därinne ville dottern ha en gosedjurskatt. Jag sa nej och sen var gnället igång. Hon var supersur när vi kom ut från Coop. Då ville hon åka i bilen som fanns utanför. Men jag hade inga mynt. Då tjurade hon ännu mer. Vidare till Apoteket. Efter inköpet av svindyr hudkräm till sonen (230 spänn) vände vi ut till bilen igen.

Vid Babyproffsen skulle båda barnen ha en liten vagn. Försök att jaga två ungar som springer åt olika håll medan du ska köpa en bilstol. Inte såååååå smidigt...   Dottern höll på att gå i bitar för att hon inte fick en gräslig gosedjurskanin som kostade 249 kr. Never in my life att jag köper en så ful kanin för nästan 250 spänn!! Fick ta sonen under ena armen, lådan med bilstolen under den andra och dra ut dottern, surare än en citron, till vår bil.

Slusats: Åk aldrig ensam med två barn till affären, särskilt inte om du har något viktigt att uträtta!!


Kommentarer
Postat av: Pia

Fick "hurvens"(Ruskar på mig)av ditt inlägg! Minns mina egna utflykter med tvillingflickorna.. Jeeesus, det fanns stunder då man kunnat sälja dem till högstbjudande! :) Skämt åsido, ungar är underbara.. oftast när de sover.. :) Kul blogg förresten!

2008-10-06 @ 19:23:39
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0