Onödig stress

Ibland är det de små sakerna i livet som skapar stressade situationer. Ni vet hur det är. När man har för mycket att göra tänker man inte alltid logiskt.

Nyss letade jag som en dåre efter dotterns baddräkt eftersom vi ska iväg till badet senare idag. Den var verkligen spårlöst försvunnen. Jag tittade på alla tänkbara ställen; i badrummet, i byrån med underkläder och handdukar, i hennes egen klädgarderob, bland badleksakerna i förrådet, i en annan byrå där vi har saker från när hon var liten, osv. Men baddräkten var ingenstans.

"Jaha, då får vi åka och köpa en ny baddräkt", tänkte jag.

" Den kanske är i tvättstugan" sa maken.  " Ja, den var full med sand", tillade dottern.

Då slog det mig.
Senast vi hade framme baddräkten var ju när dottern och en syssling till mig var vid sjön och badade i somras. Jag har så klart tvättat baddräkten. Och ja, där låg den. I tvättstugan. Varför tänkte jag inte på det själv? Kan det vara så att jag har lite för mycket att hålla ordning på?

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Suck! Känner igen det där; vi kan nog bara skylla på pappa för vår tanspriddhet!

Ha det så kul på badet! Du får gärna ringa sen för jag kan nog behöva en paus i mitt läsande!

2008-09-14 @ 11:33:11
URL: http://asabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0