Utdrag ur Lillemans dag

Tänkte att jag skulle berätta lite hur mycket jag har busat med mamma idag. Hon har ju lov från skolan, så jag tänkte att hon skulle få lite annat att göra. Först höll jag på och väckte henne ungefär en gång i timmen mellan fem och sju imorse. Ha, busigt va?

Sen höll jag på att göra en rejäl vurpa från en av köksstolarna direkt efter frukosten, men det var precis att mamma hann fånga mig innan jag dök ner med huvudet före.

När mamma sprang ner i tvättstugan för att hämta några kläder till mig passade jag på att leta efter något intressant i rummet ut mot altanen. Pappa brukar ha en massa spännande saker där, t ex verktyg och sånt. Dörren dit är alltid stängd, men jag har lärt mig öppna dörrar nu. Visst är jag duktig! När mamma kom tillbaka från tvättstugan hade jag precis hittat en flaska med något som såg ut som vatten. Hade fått av korken och skulle precis smaka på det som var i flaskan när mamma ryckte den ifrån mig och verkade lite stressad över nåt. Jag hade tydligen lyckats få av korken på en barnsäker flaska med lacknafta. Jag fattar inget. Det var inte alls svårt att få av korken... Ja, ja, jag mådde bra så det var ingen fara. Men mamma verkade upprörd...

Inne i syrrans rum står en liten lampa på bordet. Den höll jag på att välta ner massor av gånger när jag testade hur man tände och släckte den. Hon har också en cd-spelare. Jag petade i några smågrejer i den. Då blev mamma arg på mig. Jag ville bara se om det gick att stänga luckan med sakerna inuti...

Vi åkte till mammas jobb lämnade ett papper. Då busade storasyster och jag så jag plötsligt trillade omkull och slog mig i läppen. Aj! Jag blev jätteledsen.

När vi kommit hem igen sov jag en ganska lång stund och åt därför en sen lunch.  Sen kände jag att det var dags för lite mera bus. Sprang runt på nerevåningen och klättrade på allt jag kom åt, t ex soffan, pianopallen, köksstolarna, hallbänken och toastolen. Jag fick syn på vår lilla katt och drog i hennes svans så hårt jag kunde. Hihi... Mamma började se lite trött ut. Hon längtade nog tills pappa skulle komma hem...

Visst är jag bra på att sysselsätta mamma!!






Kommentarer
Postat av: Pia

Till Lilleman: give your mother a break!!! :o)

Till mamman: en sista-minuten-resa kanske????? ;o)

2008-10-27 @ 18:26:44
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Micke

Hur många steg fick mamma på stegräknaren tros he he

2008-10-27 @ 19:32:07
Postat av: Anna

Idag när jag var på jobbet fick jag veta att vi inte behöver ha stegräknarna på mer. Tråkigt? Nä, inte precis...

2008-10-27 @ 19:37:18
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Ida

Hejja på kusin :)

2008-10-28 @ 21:39:45
URL: http://idamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0