Besök från andra sidan

Drömde om pappa för några nätter sen.

Hade tittat på "Spårlöst" som handlade om en tjej som adopterades från Trinidad. Hon hittade både sin mamma och pappa. Pappan hade velat ta hand om henne, men fick aldrig chansen. När de nu träffades blev han först chockad men sen överlycklig. De band som fanns mellan honom och hans dotter var så påtagligt. Det var nog meningen att de skulle hitta varann igen. Efter detta program funderade jag (förmodligen) undermedvetet på min egen lilla pappa, som ju gick bort redan 2002.

I drömmen satt vi vid köksbordet hemma hos mamma och pappa och skulle äta. Pappa såg frisk och pigg ut, inte alls som han var i verkligheten den sista tiden han levde. Stämningen var god och jag minns väl att jag sa:

" Tänk, att jag trodde att du var död! Men här sitter du ju livs levande, och det är ingen dröm!"

När jag sen vaknade och insåg att det hade varit just det; en dröm, blev jag så besviken. Samtidigt var jag glad för att drömmen känts så levande, och att bilden av pappa som sjuk och tärd inte lika tydligt fanns kvar i mitt minne.

Jag glömmer dig aldrig pappa!!




Kommentarer
Postat av: Pia

Du hade nog besök av honom!! :o) "Levande" drömmar brukar vara det!!

Tack! Det ska bli så skönt att få linser, just när man tränar...

2011-03-11 @ 22:42:05
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0