Ordsamlare

Ibland får man höra oväntade ord när man umgås med barn. Särskilt med vår 5-åriga dotter, som verkar samla på nya ord. När hon satt bredvid mig tidigare i eftermiddags hände följande:

Dottern tittade på min hand, extra mycket på vigselringen ( en relativt enkel guldring med några diamanter, som kostade under 4000 kr), och sa:

Får jag prova den?

Jag lät henne testa den på sitt långfinger, för att den inte skulle trilla av så lätt. Hon studerade den noga.

Åh, mamma, den är så PRAKTFULL!

Kan det vara nån som tittat mycket på filmer med prinsessor som gifter sig på sistone?



(bild lånad på Google)

Inspirationskälla?


Kommentarer
Postat av: Sus

Praktfull =)

Det är faktiskt ett väldigt bra ord!

2010-05-05 @ 21:51:15
URL: http://susolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0