Stor dag

Det har varit en stor dag i dotterns femåriga liv.

Hon har tappat sin första mjölktand.

Samtalen kring denna lösa tand och den mystiska tandfen har varit många och långa på sistone, eftersom tanden var lös i en hel månad innan den lossnade helt.

Först handlade det mycket om att det inte gick att tugga saker med den lösa tanden och huruvida tandfen skulle ge en guldpeng eller inte.

Sen pratades det om hur långt hon kunde vicka tanden utan att det trillade ut, och om det verkligen fanns nån tandfe.

Hon började allvarligt misstänka mamma och pappa...
" Det är ni som lägger i pengar i glaset, eller hur?"

När väl tanden lossnade sprang hon runt och lekte med den...och tappade den. Som tur var hittade jag den (under TV-soffan). För vad jag vet har inte tandfeer nån GPS...

Får väl se nu om tandfen har sett glaset med lilla frökens tand. Annars blir det ju ingen peng!



(bild lånad på Google)



Kommentarer
Postat av: anne

Jag har sparat mjölktänderna...Från alla tre barnen... Sen började de drälla ur sina små askar... Och smulas sönder.... Några finns kvar, men jag vet inte längre vems de är.

2010-03-29 @ 21:44:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0