Spansk-talande vänner, muskelinflammation och Danmarksresa

Träffade en gammal vän (L) från högskoletiden förra helgen. Hon bor och arbetar sedan fem år tillbaka i Mexico. I år hade hon även med sin mexikanske pojkvän till Sverige. Eftersom jag knappt kan nån spanska och hans engelska var ganska begränsad blev det lite svårt med kommunikationen. Men L tolkade, så vi lyckades prata en del i alla fall. Det var faktiskt rätt coolt att höra sin vän prata spanska så flytande...jag har ju aldrig hört henne prata spanska överhuvudtaget förut. Jag blir rätt sugen på att lära mig spanska själv. Det är ju trots allt det största språket i världen förutom kinesiska...

I måndags fick jag plötsligt väldigt ont i vänsterarmen. Hade haft lite ont den senaste veckan efter att ha överansträngt armen. Blev tvungen att åka till vårdcentralen. Åkte hem med medicin och sjukskrivning...

Åkte till Köpenhamn igår, tillsammans med maken och goda vänner. Strosade på Ströget, åt på en mysig dansk restaurang etablerad 1784, såg en mängd gatumusikanter och entertainers av olika slag. Himmel, vad mycket folk det var Köpenhamn! Åkte tillbaka till Malmö under kvällen och sov på Scandic hotel. Avnjöt en underbar frukostbuffé innan vi checkade ut imorse. Var sen och tittade på Turning Torso och promenerade längs vattnet med utsikt mot Öresundsbron. Gick en sväng och beundrade alla otroliga hus som byggts där de senaste åren. Inte precis vardaglig arkitektur, om man säger så.

Nu är det bara fyra dagar kvar, sen börjar maken jobba. Men JAG har ytterligare en veckas semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0