Väldigt

Väldigt vilken tid det tog att komma igång med dagen idag! Och då sov vi ändå bara till lite efter nio. Men det kändes liksom som om startsträckan var lång. Jag var inte direkt trött, men seg.

Denna helgen ska vi bara vara och ta det lugnt. Sen börjar jag jobba på måndag, medan resten av familjen är ledig en vecka till. Skönt för dom...men jag ska inte vara bitter. Det är helt OK att jobba snart igen, jag har ju ett annat jobb nu än innan. Lärarjobbet var ett evigt slit, förskollärarjobbet är lite mindre krävande trots allt.

Vi har besök av min lill-syssling L (barn till pappas kusin), hon är snart 13, och högt älskad av dottern. Fram till söndag ska de leka, åka skridskor och pulka, kanske baka och säkert en del annat. Perfekt! Dottern är nöjd, och jag får lite hjälp med barnen samtidigt som L tycks uppskatta att få vara "barnslig" med våra små och "nästan vuxen" när barnen sover ...

Ikväll har jag lovat och göra pannkakor, så nu är det snart dags att göra i ordning smeten.
Hoppas er början på det nya året varit bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0