Trafikvett??

Blev vansinnig tidigare idag då jag var ute och körde bil. Kom körande uppför i en ganska brant backe på en smal väg, då jag fick syn på en bil som stod parkerad tvärtemot färdriktningen. För att komma vidare hemåt måste jag passera denna bil.

Precis när jag var några meter ifrån såg jag att det kom en ung kille och satte sig i bilen för att köra därifrån. Han tittade på mig som om jag vore dum, och antydde med blicken att han förväntade sig att jag skulle backa tillbaka så att han kunde komma förbi. Jag blev irriterad, eftersom han lätt hade kunnat backa några meter och svängt upp på en liten väg där. Men eftersom han inte verkar ha några planer på att göra det, så fick jag backa ner i en snorhal backe som lutar rejält. Jag gled ner i backen, och tänkte att jag kunde stanna vid en infart som finns en bit längre ner, men det var så halt så jag kom inte dit hur jag än gjorde. Därför backade jag ner ytterligare, och väntade sen på att killen skulle köra. Men han FORTSATTE att stirra på mig, så jag blev tvungen att backa ner lite till för att kunna få fäste så jag kunde köra uppåt igen. Slirade upp och in på den lilla infarten, och killen passerade. Jag blev nu tvungen att ännu en gång backa ner och komma så långt ner att jag slutligen fick väggrepp igen och kunde köra upp.

Allt detta för att en som stått felparkerad inte kunde backa 10 meter på plant underlag.
Jädra skitstövel!

Kommentarer
Postat av: Pia

Gaaah,vilken jädra typ! Grr.. du skulle inte ha gett dig utan bara stirrat tillbaka!!

2010-01-27 @ 09:18:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0