Svettigt nöje


(bild lånad på Google, men den är mycket lik vår)



Ikväll har vi haft igång bastun för tredje gången på kort tid. Dottern upptäckte tjusningen med att basta igår, och tjatade redan några timmar efter gårdagens sittning att hon ville dit igen. Idag hade sonen sin bastupremiär. Jag trodde att han skulle bli skeptisk så fort han kommit in i bastun, eftersom värme inte är det bästa han vet, direkt. Men jag hade fel. Och det kunde jag ju ha räknat ut. Om det finns en plats hemma, där man får sitta naken och leka med en fylld vattenflaska, då sitter man gärna där...

Jag tror att det kan bli ett antal bastusittningar framöver. Inte mig emot. En trevlig plats där man inte kan göra mycket annat än att koppla av. Närmare terapi kommer jag inte på hemmaplan...


Kommentarer
Postat av: Em

Vad skönt! Jag älskar att basta, men blir väldigt utslagen efteråt, så det passar mig bäst på kvällen. Kan tänka mig även sonen gillade det!

Sv: Tusen tack! Vi hade mysigt, Egoina och jag.

2010-01-02 @ 18:56:51
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0