Vad tycker du?

Har funderat över diskussionen kring barns eventuella behov av fritidsaktiviteter. En del tycker att barn inte behöver några aktiviteter utöver det som erbjuds i hemmet och tillsammans med grannarnas barn(förutom vistelse på förskola/dagmamma). Andra anser att de flesta barn behöver några aktiviteter som t ex gymnastik, simskola, fotboll, scouting, körsång, ridning etc för att må bra. 

Vad jag tycker?

Jo, tidigare har jag ofta hävdat att barn inte behöver mer än tiden på förskolan, i hemmet och med grannbarnen. Men nu ser jag hur glad och nöjd dottern är när hon får åka på ridning, till simhallen och på barngymnastik. Visserligen behöver barn kanske inte flera aktiviteter varje vecka, men någon extra stimulans är nog ändå bra.

Åldern har en viss betydelse också, i min mening. Barn under tre-fyra år behöver nog inte så mycket mer än förskola och lek hemma. Men där nånstans tror jag att intresset för att umgås/lära sig i grupp med andra mognar fram.

Vad tror/tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0