Energi

Har haft en lång arbetsdag och åkte hem först efter 17.30 eftersom det var jag som stängde på förskolan idag.

Brukar nästan alltid var helt tömd på energi efter en sån arbetsdag, och har kommit på att det bara kan bero på en sak. Jag äter för dåligt! Vi har så stressiga "pedagogiska" luncher ihop med barnen, att man knappt hinner äta själv. Och ofta är det soppa just de dagar jag stänger, vilket bäddar för en eftermiddag då man bara är hungrig. Visst finns det väl matigare soppor, men de vi brukar få är oftast inget vidare mättande.

Idag höll jag dock humöret uppe och energin tog inte slut. Vi fick nämligen påsklunch; potatisgratäng, prinskorv, köttbullar,kalkonkött, sill, ägg, bröd, mimosasallad, och inte minst efterrätt: påskbakelser.  Denna måltid höll mig mätt rätt länge. Sen fanns det dessutom fika och godis att äta på rasten. Så när jag åkte hem var jag fortfarande förhållandevis pigg. Det har inte hänt förut på en stängningsdag!

Den senaste veckan har för övrigt varit ganska slitig, och då tappar jag ofta lite i vikt. Så var det även denna vecka. Tur att jag har lite lugnare schema varannan vecka! Annars skulle jag sakta försvinna... ;)


Kommentarer
Postat av: Pia

Du får nog tänka på att ta med lite extra i väskan de gånger ni inte får påsklunch!! ;o)

2010-04-05 @ 18:05:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0