Vad tror de egentligen?

Nu är jag skittrött, rent ut sagt.

Efter dagens arbetspass hade jag sen också kvällsmöte, så det blev en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG dag.

Och jag är förbannad!

Vi diskuterade arbetstiderna igen, och det hela slutade med att jag blev så arg att jag bara sa att

" gör som ni vill, vi behöver inte diskutera det mer för ni har redan bestämt er..."

En av mina kolleger sa nåt i stil med att "det är svårt att göra ditt schema för att du inte vill börja för tidigt och inte sluta sent".

Men hallå!!

Jag har en man som åker hemifrån vid 05.00 varannan vecka och som slutar 23.15 varannan vecka. Och barnen kan inte lämnas kl 05.30 eller hämtas senare än 18.00. Det är väl inte så konstigt.

De behandlar mig som om jag är extremt besvärlig. Som om jag bara vill djävlas.

De verkar inte fatta nåt!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Har de inte familj själva???

förstår att du blir arg, stå på dig barnen växer upp så fort.



kram

2009-09-15 @ 21:59:54
URL: http://dreamscapes.blogg.se/
Postat av: Pia

De tycker nog sig ha hittat en "ny" som de kan köra med hursomhelst! Stå på dig! Vi MÅSTE verkligen höras på telefon snart! ;o)

2009-09-16 @ 10:16:12
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Micke

Ge dej inte.

Micke

2009-09-16 @ 14:38:22
Postat av: Lejonkvinnan

Ett ord! Idioter!!

Kram

2009-09-16 @ 16:27:37
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Linus

Eller kanske de oxå har ett liv o familjer.. Ett schema kan ju inte bara baseras på dig. Hur kul kan det va för dem att alltid stänga/öppna.. Kanske det är du som inte fattar..

2009-11-25 @ 19:24:49
Postat av: anna

Linus: Vad du inte verkar fatta är att

- jag har en massa arbetspass som är nästan lika sena som de övriga, men ändå bara en eftermiddag på två veckor då jag slutar riktigt tidigt

- de som har öppning/stängning en gång mer än mig på två veckor har samtidigt fyra dagar av tio då de slutar 13.00

- ingen av de andra har småbarn eller en man som jobbar skift

- när jag började på detta jobbet blev jag LOVAD att de skulle ta hänsyn till det faktum att jag har småbarn och en man som jobbar skift, vilket de inte har uppfyllt



Kom tillbaka med kommentarer när du har något vettigt att säga. Du visste inte alla förutsättningar, döm inte så snabbt...

2009-11-25 @ 21:16:57
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Linus

Fast bara för man inte har en man som jobbar skift och/eller små barn så har man väl rätt till ett liv utanför jobbet. Kanske inte kan komma med massa krav utan helt enkelt vara glad att man överhuvudtaget har ett jobb..

2009-11-27 @ 12:00:45
Postat av: anna

Linus: Självklart har alla rätt till ett liv utanför jobbet. Det är ju just det jag menar...

Och, vad då komma med krav? Det jag önskat är lite empati och inlevelseförmåga.

Visst är jag glad att ha ett jobb, men det skadar ju inte om man trivs med jobbet också.

2009-11-29 @ 19:54:07
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0