Sjukt

Natten var OK, men jag hade ändå lite latent huvudvärk på morgonen. Bestämde mig för att gå till jobbet och försöka arbeta. Må det bära eller brista, så att säga.

Efter en LITEN stund på arbetsplatsen kände jag mig seg och sträckte på mig för att piggna till, så där som man gör omedvetet. Blev svimfärdig och satte mig ner ett par minuter. Envis som jag är så försökte jag att inte låtsas om nåt, men ibland får man bara ge sig, jag vet...

När jag sa till kollegorna att jag nog behövde åka hem, var det en av dom som sa (visserligen skämtsamt, men ändå) : "Här går vi till jobbet även om vi är lite förkylda".  Och, "hur länge har du huvudvärk, egentligen?" då jag påtalade att jag inte hade för avsikt att komma imorgon eller kanske ens på fredag.

Är det inte vi som brukar säga till barnens föräldrar att barnen ska vara hemma om de är sjuka? I så fall ska väl vi i personalen också tänka på det för egen del? Och om man går hem en dag är det väl ingen idé att komma igen dagen efter om man verkligen ska bli frisk... 

Skit detsamma, nu är jag hemma och det får väl lösa sig för dom på jobbet. De får ju ta in vikarie om det krisar.

Inte mitt problem!

Kommentarer
Postat av: Marie

KRYA PÅ DIG!!!!

KRAM MARIE

2009-09-09 @ 13:33:36
Postat av: Micke

Krya på dej o stå på dej.

Vi håller på du.

Kram Micke

2009-09-09 @ 19:32:12
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Man är i sin fulle rätt att vara hemma när man är sjuk och som du säger, då får de på jobbet lösa det själv!



Sv: Jag själv har varit gift med en metydligt äldre man, och det tog inte slut pga åldersskillnaden så jag håller fullständigt med dig. :)

2009-09-09 @ 19:34:10
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0