Om glädjen i att lära sig nåt nytt

Idag hände nåt skoj på jobbet. För att beskriva kort kan jag säga att jag ska lära mig att hjälpa ett barn som har diabetes med dennes blodsockerkontroller och insulinreglering. Idag var första dagen då jag fick träna mer aktivt. Skolsköterskan var där och instruerade och informerade. Det var riktigt roligt! Jag har varit lite orolig förut och tänkt att det är svårt, men det kändes inte så nu. Visst kommer det ta tid innan jag lärt mig bedöma helt korrekt vad gäller insulinet, men jag får ju stöd tills jag har tillräcklig kunskap för det. Att kunna "hantera" barn med diabetes är förstås en merit som jag gärna lägger på min lista inför framtida jobb med barn. Kunskap är aldrig tung att bära!

Kommentarer
Postat av: Pia

Sorry att jag inte hört av mig, men blev "fast" hela jävla kvällen på bilskolan.. Något vi trodde skulle ta 2 timmar, max 2,5 tim blev FYRA jävla timmar.. Är fullständigt slut i både kropp o själ. Vi kanske kan höras i morgon kväll.. Då tänker jag nämligen inte göra ett dugg(utom möjligen prata med dig då!!)! ;o)

2009-09-16 @ 22:26:36
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: ANNIE

fäns har nu fått svaren på sina böner!

2009-09-16 @ 23:50:09
URL: http://HTTP://ANNIEMELLSTROM.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0