Marknader - barnens paradis

Hade planerat in en tur till Adelövs marknad idag. Denna marknad hålls alltid första torsdagen i september. Vi har bara ett par mil dit, så resan tar inte ens en halvtimme. Tyvärr var inte vädergudarna med oss. Lagom till att jag skulle sluta jobbet kom regnvädret. När jag kom hem öste det ner. Framme vid marknadsområdet steg vi ut i lera. Marken var helt sörjig av vätan. 

Men:

Vem bryr sig om regnväder när man får köpa godis, leksak, ballong och sen åka karusell?

Barnen var saliga. Maken fick tag i kokosbollar och viltkorv. Sen var han nöjd. Själv var jag mest nöjd när vi kommit hem, fått av halvvåta kläder, satt på torra, varma kläder, och tagit en kopp hett te och äggmackor... 





Kommentarer
Postat av: Micke

Tack för fika o kaka.

Tack för en trevlig men blöt dag ändå.

Kram Micke.

2009-09-03 @ 20:10:58
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tackar med för en trevlig blöt dag.



KRAM Marie

2009-09-04 @ 13:44:47
Postat av: MISSEXTRA

Vad ska du hitta på i helgen då?:)

2009-09-05 @ 01:18:26
URL: http://missextra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0