Hänger du med i resonemanget?

Satt i bilen på väg från Överskottsbolaget till köpcentrat i stan. Frågade dottern om vi skulle gå till Coop och titta efter några grejer hon behöver. Hon var inte så pigg på det. Möjligtvis om hon fick titta på leksaker.

Vill du gå och köpa glass då? frågade jag.

Nu blev jag förvånad! sa hon och flinade.

Jag undrade om hon inte vill ha nån glass. Det är ju liksom inget vi går och köper varje söndag.

Jo, det är klart! svarade hon. Men människor är viktigare än glass!

Jag fattade aldrig riktigt vad hon menade där. Att hon hellre ville träffa vänner än äta glass?


Jaja. Det blev en varsin glass, sittande på en bänk, medan vi tittade på folk som gick förbi. Och fortfarande undrar jag vad flickebarnet menade.




Min och dotterns favoritglassar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0