"Sanna vänner har man kvar när dom andra har gått"

Var och hälsade på en ny-gammal vän (S), som jag aldrig varit hemma hos förut. Vi var kollegor för många år sen, och har bara hörts sporadiskt sen dess.

Det var supertrevligt att komma hem till S och hennes familj. Huset de bor i är ganska litet, det är compact-living på hög nivå, men ändå så hemtrevligt. S bjöd på pizza OCH kaffe med hembakt kaka. Lyx på en tisdag! Hennes barn och våra lekte riktigt bra ihop, och sonen hittade så många roliga leksaker att han knappt hade tid att äta.

S och jag fann varann direkt, trots att vi knappt pratat på flera år. Det är så skönt med vänner som bara förstår. Som vet. Som känner igen.


TACK för din vänskap, S!

Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlever allt

Det är verkligen bra förutsättningar för en nära vänskap, när man hittar varandra så direkt.



sv: Ja, visst är det spännande tankar. Fast jag funderar på om folk har svårt att föreställa sig ingenting, för mig känns det ganska logiskt. Eller? För jag förstår inte riktigt vad som är svårt i att tänka sig att det en gång inte funnits något. Hur sedan något kunde skapas ur ingenting, är ju en annan femma ^^

2009-10-06 @ 21:53:00
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja, ibland är man i olika faser i livet och sedan hittar man tillbaka till varandra.. Det är intressant egentligen OCH väldigt kul!! :o)

2009-10-07 @ 17:06:31
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0