Knatteridning, oväntad loppis och en skön promenad

Efter dotterns knatteridning upptäckte vi att det var loppis vid affären i byn, så ett stopp där var självklart. Inte ofta det händer nåt i vår lilla håla...

Dottern blev förälskad i ett litet goselamm, och jag hittade mängder av fina, oförstörda barnböcker. Hade tyvärr bara ett par tjugor i fickan, så det fick bli några små-inköp.

När vi ätit middag tog hela familjen en promenad i det härliga höstvädret. Vi gick upp på en åker (där bonden förstås är färdig med årets arbete) där barnen kunde springa. Sonen och dottern älskar att springa runt där och busa.  Som förälder är det skönt att veta att det inte finns några bilar i närheten, med tanke på hur nyckfulla barn är.

Kom att tänka på en sak: När jag städade tidigare idag hängde jag ut mattorna för att senare piska dom. Kom att tänka på att jag inte gör det varje vecka precis. Brukar dammsuga och  skaka dom oftast.  Ärligt talat, hur ofta piskar ni era mattor? Det är definitivt ett arbete som jag gärna skulle överlåta åt en hushållerska, i riktig Anna Anka-style...




Dessa vackra djur betar på åkern bakom vår trädgård. Ganska fin utsikt, eller hur...



Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Nu ska vi se....jag piskar mina mattor....typ aldrig! Äger nog ingen mattpiska tror jag, eller det kanske finns en i någon skrubb någonstans förresten...



Ha en fin kväll!

Kramis

2009-10-10 @ 19:12:15
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0