Nattliga funderingar

Vaknade  kl.01.30 av att sonen gnällde. Andningen var ansträngd och han grät. Han tog sig åt ena örat och grät ännu mer.

I dessa svininfluensatider blir man rätt stressad av att barnen blir förkylda. Särskilt om infektionen tycks påverka andningen. Då vår son fick ett annat virus (troligen CMV) vid fem veckors ålder och de facto slutade andas, men fick hjärt-och lungräddning och överlevde, blir vi snabbt oroliga just när han börjar låta rosslig. Minnen gör sig påminda, och den ångest vi hade då kommer tyvärr alldeles för lätt tillbaka.

Men. Nu är nu. Det är skillnad på ett spädbarn på några veckor och ett barn på nästan tre år.

Efter att sonen fått vatten, lite saft, kissat på pottan (och tittat på Nicke Nyfiken-dvd:n) var han rätt OK. Orkar man bråka om huruvida man ska ta Alvedon eller inte, så är det inte så illa ställt... 

Eftersom vi ställt om klockan inatt kommer det dröja länge tills det blir morgon. Om jag sov vore det bra, men då jag är vaken önskar jag att den extra timmen inte kom just nu!


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag har en bra huskur mot ont i örat. Hacka lite gul lök, vira in i gasbinda(tillräckligt mycket för att löksaft INTE ska rinna ner i örat, men inte för mycket gasbinda så att inte "lökgasen" kan sippra ut) och sätt in i ytterörat(precis så det täcker ingången). Det har funkat på mina barn och många gånger har det fått dem att klara natten tills man kommer till läkaren.. eller så har vi inte behövt uppsöka läkare för det har gått över.

Jobbigt med sjuka ungar och dessutom när ni haft en otäck situation med andningsstopp.. Krya på er!

2009-10-25 @ 09:48:37
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Gun

Oj! Vilken skräckupplevelse det måste ha varit. Tur att det gick bra och jag förstår att oron sitter i.

2009-10-26 @ 08:07:30
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0